Monday 25 March 2013

Rasa Hati


"Hasbi Rabbi Jallallah, Maafi Qolbi Ghairullah"
Hanya Allah ada dihatiku cukuplah bagiku kebesaranmu,
Nabi Muhammad Sallallah,Tiada Tuhan selain Allah..

Tiada kata yang dapat diungkap untuk mengekpresikan perasaan ini..
Dalam diri aku sekarang,cinta pada Allah,
Rasullullah dan kedua ibu-bapaku serta keluarga..
Itu adalah perasaan yang semestinya setiap orang ada merasakan cuma jarang menzahirkan..
Tp,dr sudut hati yang paling kecil tumbuh satu perasaan YaAllah,susah diungkap dengan kata..
Bukan cinta,suka atau sayang tapi satu perasaan aneh yang bila bertembung dengan nya "i can see my future chehhhhh" ko ada?? hahahaaa..

Langkah pertama yang aku ambil setelah tahu akan perasaan tu wujud pada mulanya.. Ehh cerita dulu la cam na aku bleh te-ter-ter fallin bagai ngan nya..
Suatu malam,suatu ketikalah kata yang paling sesuai....
aku ikut satu aktiviti kolej ni...
sebelum ni jarang pulak ada perasaan ter-ter-ter fallin bagai bila tengok seseorang yang berlainan jantina..
sebelum ni bukan main lgi.. 
aku nak duduk kaki atas syiling kepala bawah tangga ke mmang xda la perasaan malu segan berbagai ada..
Setelah ku kenal diaaa cheeehhhhhh...
Ok sebelum aku melayang dengan perasaan yang kecelaruan keberantakan ini,aku cerita dulu kisah mula-mula berpaut hati ni.. heh
dia mcm ni...si ehem-ehem tu xtaulaaa
mula aku kenal dia Ya Allah, hmmmm sombong nauzubillah..
mmg masam je muka nya kalau boleh ckp stoking George of The Jungle yang rendam dengan cuka 9 bulan 9 hari kat dalam perut bumi pun xdapat lawan kemasaman mukanya...
namun begitu akibat kemasaman itu lah aku ter-ter-ter fallin..
first time dia jeling aku..herhhhh jelingan menusuk ke hati terus ter-ter-ter tulis dgn pen marker namanya dihatiku (akibat tusukan itu tadi) hehehhehe
jadi apabila dah ter-ter-ter tulis dengan pen marker tambahan lagi permanent marker jenama shape mmg xdapat hilang laaa kannn...
seejak itulah aku ikut perkembangan nya..
mulanya ragu-ragu dengan perasan pelik,aneh ajaib entah apa lagi ayat yang melambangkan impossible terhadapnya..
aku baca la satu blog ni..mengatakan kalau keliru dengan perasaan buat lah solat istikarah ok aku buat la 1 kali tu ikhlas dr hati siap 3 hari 3 malam aku hafal slot2 yang dibuat semasa solat tu dan aku reka doa petunjuk yang lengkap dan syumul supaya kiranya afdal la buat kali pertama..
selepas solat yang pertama aku terjumpa dia 3 kali berturutturut tanpa diduga..
sebenarnya apa yang memusykil kan sangan sblum buat istikarah x pulak selalu jumpa
dah buat istikarah jumpa plak 3 kali bertut-turut tanpa ada unsur paksaat atau unsur stalker-stalker FourSquare dia..
ehhh,adakah ini petunjuknya hahahhahaha
aku pun x senang tidurlaa kiranya..

Setelah berminggu-minggu kemudia...
hati perempuan bila dah berat sgt normal la kalo share dgn kwn aku share la dgn seorg kwn ni..
diorg terkejut nak mampus dgn ketawa hairan smua perasaan ada yg aku tau diaorg mmg haira la,perasaan lain aku x taw sbb tu perasaan org manalah aku tau..kalo aku tau perasaan org tentula aku dah taw perasaan A**i kat aku skrg ehhh hahahhaha
Jadi bukan men kwn aku syok cerita tak lupa jugak ada yg mberikan motvasi..
sebelum tu diselitkan juga nasihat buat pembaca ni..sbnarnya tak baik jika ingatkan org yg bukan mahram bagi kita...boleh menzinakan hati *unsur  pengajaran*
jadi bagi mengelakkan zina hati tu aku nekad nak ckp jugak yg aku ter-ter-ter falling dgnnya..
hmmmm satu adegan yang aneh lagi lucu lagi gila aku pon x taw aku terpengaruh oleh cerita apa tiba-tiba buat drama sebabak masa kitorg keluar ramai-ramai malam-malm kat waterfront aku ckpla perasaan aneh,kicau bilau keliru,kasih *undefined word* kat dia
mcm biasa laaa dah org bawak duit seringgit nak beli emas dapat ke???
msti la x kan so the dia tolak la perasaan aku jauh masuk dalam lubang tanah dalam air sungai sarawak tu..
ok..aku ok je sbb masa tu aku maseh keliru wat is the feeling about?????

No comments:

Post a Comment