Monday 25 March 2013

Rasa Hati 2

Sejak peristiwa Malam Gala Waterfront tu aku try nak pendamkan rasa kat hati tp sakit..xtaw la macam perasaan Kajol ditinggalkan oleh Salman Khan dlm cerita Semanis Epals Secubit Rasa tu..

2 minggu masa ku ambil untuk muhasabah diri separa penuh...
Alhamdulillah aku ambil keputusan utk mengambil perasaan tu secara seriusnya..
Aku kaji apakah motifnya feeling itu wujud dan apa unsur penyebab serta implikasinya..
Ok aku kawan mcm biasalaaa dengan nya tp dalam hati aku ada satu rasa dan sebab dan misi dan isi dan matlamat dan dan dan dan macam macam lagi hehh
macam ni...
feeling pertama tusebab aku keliru...bila dah aku luahkan aku makin bleh terima yang aku ni sebenarnya dah memasuki puberty chehhh tau ke tak apa puberty tu..
puberty tu sejenis kacang soya yang hidup ditepi pantai yang selalu mengalami sunset//
ok...aku rasa ini kejadian akibat oleh aku dah nak masuk ke alam dewasa kot..jadi aku pun terima perasaan itu sebagai satu perasaan yang normal..
*nota ini aku buat dengan harapan anak-anak aku baca satu hari kelak dan semoga dia terima yang aku memang mak diorg..malu tu simpan tepi tapi mak memamng pernah alami perasaan ini nak*
hahahhahahaaa
ok banyakknya peristiwa yang mengingatkan aku dengannya namun aku ringkaskan kenangan baik buruk pahit manis aku disingkirKenakan biar aku simpan sebagai tabung duit 20sen yang bila disimpan semakin lama semakin berhargaaaa....
Lastly masa nya balik flight 10 and above malam pada 14 haribulan yaaa aku teman nya kat airport hmmmm *ditapis jak la perasaan yaa* sik dapat nak diungkap dengan kata sebenanya karangan bahasa melayu aku modest jak markah nya yalah susah nak explain tok..sikpandai.. hahahhaa..
selepas kembalinya beliau ke tanah airnya aku pun umpp.. so far so good selalu juak la ingat dengan nya tp bila ingat je aku terus amalkan 1 kaedah penyahtoksikan perasaan rindu...
bila ingat nya ku letak kedua tapak tangan ke dada dan lafazkan Al Fatihah beserta zikir dan baca Hasbi Rabbi sebanyak mungkin utk kurang kan perasaan rindu padanya tambahan lagi bukan nya rindu aku pun..aku jak yang terhegeh-negeh..
sepanjang cuti aku habiskan masa malam aku dengan chat nyaaa..
sepanjang cuti yalah aku baru terasa yang facebook tu benar-benar laman sosial yang berharga dan penting dalam mengeratkan hubungan dan ukhuwah sesama manusia di muka bumi ini
sebelum tok aku la anti-update status anti-chat la apa la... dah bila terkena pd diri sndir dah tak bleh kata apa dah..

perkenalan melalui facebook tu macam memberi aku satu jalan dimana aku bleh lebih kenal dia siapa dan bagaimana jenis keluarganya..*so far so good*

ok minggu-minggu cuti sem satu bulan ku habiskan dengan benda yang kurang faedahnyaa..xda apa nak cakap laaa


No comments:

Post a Comment