Saturday, 15 October 2011

5 Cara Buat Si DIA Jatuh Cinta *

CURI PERHATIAN SI DIA
Selidik siapa dia.. Adakah dia sesuai untuk anda selepas itu teruskan mencuri perhatiannya... Cara yg termudah untuk mulakan adalah senyum yg menggoda dan guna bahasa tubuh yg bleh mencairkan hatinya..


JINAK-JINAK MERPATI
Jgn mudah dia dekat denganmu.. Ikut resam merpati.. Beri tempoh supaya dia menjadi gila bayang padamu..


BERI ISYARAT TUNJUK ANDA MINAT
Sekiranya sidia mengayat.. Tunjukkan isyarat anda berminat (kalu bleh jgn secara terang-terangan) Biar Samar-samar supaya ada rasa suspen padanya.. lelaki suka perkara mncabar kjantanan mereka..


BIAR SI DIA MENUNGGU
W/p berada dekat dengannya.. Buat si dia taklah rapat sangat pd anda... Biar dia geram supaya anda nampak lebih berharga..


PELIHARA AKHLAK
Sekiranya sdh bersama.. Peliharalah batas pergaulan.. Jgn mudah mesra sgt..
Sikap anda yg memelihara akhlak sebenarnya akan mendera jiwa mereka.. Seterusnya MUNGKIN sidia terus melamar kerana beranggapan andalah calon isteri yg sesuai..

3 Antara BUNGA dan MATAHARI ~

Kulit atau warna : Matahari atau Bunga?
Kedua-duanya sama penting. Imbangi aspek penjagaan kulit sambil menata solekanmu dengan sebijaknya..


TIPS 1 : Hindari berbedak tebal jika kamu bertemu janji diluar pada cuaca yang sangat terik dan panas. Memadai hanya tinted moisturizer. Ia memberi efek jarang pada wajah anda. Kemaskan dengan layangan bedak debu dan mineral. Bawa selalu kertas pedap minyak supaya kulit berminyak dibasmi sebelum disedari orang lain.


TIPS 2 : Cantik jika mnggunakan famili warna yg sama pada solekan. Jika warna jambu dipilih untuk bibir , maka lengkapkan dengan pipi dengan meresapi ton merah muda. Namun cipta kesan dinamik dengan dua ton yg berbeza (gelap dan cerah). Guna teknik serupa bila memilih warna lain , misalnya coklat/jingga. Kesannya amatlah cantik.


TIPS 3 : Bawa gloss yang bewarna semasa keluar untuk tujuan rias semula pada bila-bila masa.

Friday, 14 October 2011

I CANT ! Saya tak boleh.. Mcm mana nihh ! !

Tumit Tinggi

Pakaian yg cantik !!

Makanan yg gilaaaa sedap ohh !


Wahhh Sedapnya !


Ahh.. Ini perkara biasa yg berlaku kpd bdak perempuan macam saya nie.. Keinginan untuk memiliki sesuatu barangan sedangkan sebenarnya diri ini tidak mampu.. So,persoalannya... How kita nak kurangkan obses kita terhadap sesuatu tersebut.. ???antaranya.. I xdapat bla tengok makanan,jeans,shirt,dress and make-up !!!! Hmmmm.. Lets we think together..

Kebangkitan Bangsa Cina ( Nota BUAT Kengkawan STPM )


      Kebangkitan nasionalisme Cina dilatarbelakangi oleh dua hal, yaitu penguasa Manchu yang dianggap sebagai dinasti asing karena bukan keturunan bangsa Cina dan ekspansi bangsa-bangsa barat ke Cina. Pada awalnya Cina merupakan pemerintahan yang menerapkan politik isolasi. Cina memandang dirinya sebagai negara yang lebih maju dan memandang bangsa lain belum beradab. Inggrislah yang pertama membuka Cina bagi orang asing. Sejak tahun 1800 Inggris menyelundupkan candu ke Cina, yang menjadikan rakyat Cina terutama pemudanya menjadi korban ketagihan candu; dari sini Inggris mendapat keuntungan yang besar.
      Untuk menyelesaikan masalah tersebut, maka Kaisar Tao Kuang (1820-1850) mengangkat seorang komisaris tinggi yaitu Lin Tse Hsu pada tahun 1839 untuk memberantas dan menentang perdagangan candu yang sangat meresahkan. Setelah pengangkatan tersebut, dengan cepat dia segera mengeluarkan keputusan dan memerintahkan agar candu diberantas. Hal ini ternyata menimbulkan kemarahan bagi Inggris yang merasa dirugikan dengan pembakaran candu oleh Kaisar Cina. Sejak tahun 1839–1842 terjadilah Perang Candu. Dalam perang ini Cina menderita kekalahan. Akibatnya Cina harus menandatangani Perjanjian Nanking (1842) yang isinya, lima pelabuhan Cina dibuka untuk bangsa asing, Inggris mendapat Hongkong, dan mendapatkan hak ekstrateritorial.
Setelah Perang Candu, muncullah pemberontakan yang dilakukan oleh kaum Tani yang dikenal dengan pemberontakan Tai Ping Tai Ping Rebellion)(1850–1864). Pemimpin Gerakan Tai Ping ialah Hung Siu Cwan yang mengangkat dirinya sebagai Tai Ping Tin Kuo yang berarti kerajaan surga dan damai abadi. Pemberontakan ini muncul disebabkan oleh pemerintah Dinasti Manchu dianggap lemah terhadap bangsa asing, kemiskinan yang diderita rakyat semakin parah, keinginan rakyat untuk membangun masyarakat baru yang bahagia. Pemberontakan ini merupakan pemberontakan sosial yang asli dari bangsa Cina tanpa mendapat pengaruh Barat. Pemberontakan ini dapat dipadamkan. Pada tahun 1894–1895 Cina terlibat perang dengan Jepang, yang berakhir dengan kekalahan Cina dan harus menyerahkan Pulau Formosa (Taiwan) kepada Jepang.
Pemberontakan Tai Ping memiliki 3 arti yaitu :
1. Tai Ping merupakan pemberontakan sosial yang menginginkan pemerintahan yang dapat memperhatikan kepentingan rakyat.
2. Tai Ping merupakan pemberontakan nasional yang menghendaki pemerintahan yang dipimpin nasional yang menghendaki pemerintahan yang dipimpin oleh bangsa Cina sendiri.
3. Tai Ping merupakan gerakan sosialis komunis yang kemudian menjadi contoh bagi gerakan Kung Chang Tang (Partai Komunis Cina) dipimpin Mao Tse Tung.
Akibat kekalahan itu, kekuasaan bangsa asing semakin besar sehingga menimbulkan sikap benci terhadap bangsa asing. Di Cina Utara muncul gerakan Tinju Keadilan. Bangsa Barat menyebutnya kelompok Boxer, karena para anggota merupakan ahli beladiri. Pemberontakan Boxer meletus tahun 1900-1901.
Dalam pemberontakan ini Ratu Tse Sji (Kaisar resmi Cina) dan jenderalnya, Yuan Shih Kay ikut terlibat. Tetapi akhirnya pemberontakan ini dapat dipadamkan oleh pasukan gabungan bangsa-bangsa asing di bawah
pimpinan Jenderal Von Walderee. Akibatnya, kota Peking di kuasai bangsa-bangsa asing dan Cina diharuskan mengganti biaya kerugian perang sebesar 738.000.000 dolar, yang tertuang dalam perjanjian Boxer Protokol. Masuknya bangsa asing juga membawa paham-paham Barat ke Cina. Hal ini yang mendorong munculnya kaum terpelajar, mereka berpikir bagaimana caranya untuk bangkit menyelamatkan negerinya. Seorang tokohnya yaitu Dr. Sun Yat Sen (1866– 1925), pada bulan Oktober 1911 mendirikan Kuo Min Tang (Partai Nasionalis Cina) yang berpusat di Cina Selatan. Partai ini oleh pendirinya didasarkan pada paham San Min Chu I (Nasionalisme, Demokrasi, dan Sosialisme). Pada 10 Oktober 1911 mengumumkan berdirinya Republik Cina dengan Nanking sebagai ibukotanya. Peristiwa ini dikenal dengan nama The Double Ten Day (10 – 10 – 1911) atauWuchang Day. Sun Yat Sen bekerja sama dengan Yuan Shih Kay dalam merebut Cina Utara yang masih dikuasai Manchu. Akhirnya Cina Utara dapat dikuasai tanpa pertumpahan darah, sekaligus mengakhiri kekuasaan Manchu (12 Februari 1912). Yuan Shih Kay diangkat menjadi presiden pertama sejak 15 Februari 1912.
Pengganti Sun Yat Sen, yang meningggal pada 1924, adalah Chiang Kai Sek. Dalam masa kepemimpinannya, Partai Nasionalis (Kuo Min Tang) mengadakan aliansi politik dengan Partai Komunis Cina (Kung Chang Tang) di bawah pimpinan Chu Teh. Hal ini dilakukan untuk menghadapi Cina Utara yang bertindak otoriter di bawah kekuasaan Yuan Shih Kay, bahkan sempat melarang keberadaan partai Kuo Min Tang. Pada tahun 1927 Cina Utara dapat dikuasai.
Koalisi antara nasionalis dengan komunis mengalami keretakan akibat munculnya sikap saling mencurigai. Dalam perselisihan ini golongan nasionalis dapat menguasai keadaan, dengan mengepung komunis. Untuk menghindari bentrokan yang tidak diinginkan, kaum komunis di bawah pemimpinnyaMao Zedong, melakukan long march menuju ke Cina Utara yang berjarak sekitar 9.700 km. Tujuannya adalah untuk menyusun kekuatan di utara.
Pertentangan ini berakhir dengan kemenangan komunis, yang berhasil menguasai Cina Selatan yang sebelumnya dikuasai golongan nasionalis. Orang-orang nasionalis yang tetap setia kemudian pindah keTaiwan. Cina akhirnya dapat dikuasai  sepenuhnya oleh komunis.

Resepi Sedap Nyaman & Enak oww ! ( Spaghetti sauce )


Bahan:
10 biji tomato segar dan masak ranum
1 biji bawang besar, potong dadu kecil-kecil
2 ulas bawang putih, ditumbuk atau dicincang halus -
2 sb butter, untuk menumis
2 sb tomato puree
sedikit dried oregano

250g daging cincang (optional)
1 jug air, untuk renihkan sos
garam dan gula

perasa aji no moto secukup rasa ( biasanya secubit je)


Cara:
1. Celur semua tomato dalam air panas mendidih selama 1 minit, kemudian rendamkan dalam air sejuk berisi ais sekejap. Kupas kulitnya dan buang bijinya. Ambil 7 biji tomato tadi dan blend dengan sedikit air hingga smooth. Ketepikan.

2. Baki tomato dicincang dan ketepikan.

3. Cairkan butter dalam periuk. Tumiskan bawang besar dan bawang putih hingga layu, tapi jangan sampai hangus. Masukkan tomato blend, tomato cincang dan sedikit air. Biarkan mendidih sebentar, kemudian perlahankan api dan renihkan selama 40 minit . Masukkan air jika nampak kering.

4. Masukkan daging cincang dan 

masak hingga daging empuk.

5. Masukkan tomato puree, perasakan dengan garam dan gula. Masukkan sedikit dried oregano . Biarkan ia masak kejap, kemudian tutup api. Sedia untuk digunakan sebagai base pizza, lasagna, spaghetti atau makan dengan bruschetta.


Note:
- Tomato yang dicelur dalam air panas mendidih dan kemudian direndam dalam air ais sejuk lebih mudah dikupas kulitnya supaya kuah nanti tidak berketul dan enak dimakan.

Kesan MeROKOK ~ perokok

Kanser perut,
Kanser usus dan rahim ,
Kanser mulut ,
Kanser Esofagus,
Kanser tekak,
Kanser pankrias,
Kanser payudara,
Kanser paru-paru,
Penyakit saluran pernafasan kronik
Strok,
pengkroposan tulang atau yang dikenal dengan osteoporosis
Penyakit jantung,
Kemandulan,
Putus haid awal,
Melahirkan bayi yang cacat
Keguguran bayi,
Bronkitis,
Batuk,
Penyakit ulser peptik,
Emfisima,
Otot lemah,
Penyakit gusi,
Kerosakan mata

95 fakta mengenai lelaki yang perempuan wajib tahu!


  1.  AKU PUN SIK TAUK PAHAL NUM SATU TOK SIK ADA. HAHAHA. SORRY.
  2. Lelaki tidak benar-benar memilih gadis yang cantik. Mereka lebih suka gadis yang pembersih dan kemas.
  3. Lelaki benci kekasih di'ngurat'
  4. Seorang lelaki boleh suka anda untuk seminit, dan kemudian melupakan anda.
  5. Ketika seorang lelaki berkatadia tidak memahami anda, itu hanya bermakna anda tidak berfikir seperti dia.
  6. "Awak buat apa tu? " atau " Awak dah makan? "adalah soalan biasa pertama seorang lelaki bertanya di telefon hanya untuk mengelakkan gagap.
  7. Mungkin lelaki mengurat sepanjang hari tapi sebelum mereka pergi tidur, mereka selalu berfikir tentang gadis yang benar-benar mereka sayang.
  8. Ketika seorang lelaki benar-benar menyukai anda, dia akan mengabaikan semua perangai buruk anda.
  9. Lelaki cair bila melihat senyuman gadis.
  10. Lelaki akan melakukan apa saja hanya untuk mendapatkan perhatian gadis itu.
  11. Lelaki benci kalau anda berbicara tentang bekas teman lelaki anda.
  12. Apabila lelaki berhasrat ingin bertemu orang tua anda. Biarkan mereka. ... Jangan harap..
  13. Lelaki juga boleh menangis!
  14. Jangan mengapi-ngapikan seorang lelaki. Percayalah. Dia akan mengamuk walaupun dia nerd sekalipun.
  15. Lelaki tidak dibuai oleh mimpi dan terlalu mengharap.
  16. Lelaki biasanya berusaha keras untuk mendapatkan gadis yang telah meninggalkan mereka, dan ini membuat lebih sukar bagi mereka untuk menerima kekalahan mereka.
  17. Apabila anda menyentuh hati seorang lelaki, tidak ada jalan untuk kembali.
  18. Memberikan lelaki mesej tergantung seperti "Kau tau apa?!... Argh ... Takde apa-apa!" Akan membuatnya memberi kata putus yang tidak pernah anda fikirkan.
  19. Seorang lelaki mampu mengurat dengan beribu cara tetapi mereka biasanya gagap ketika mereka bercakap dengan seorang gadis mereka benar-benar cinta.
  20. Ketika seorang lelaki membuat "umm" berpanjangan atau memberi bermacam alasan bila anda meminta dia untuk melakukan sesuatu untukmu, sebenarnya dia ingin mengatakan bahawa dia tidak menyukai anda.
  21. Ketika seorang gadis berkata "tidak", seorang lelaki mendengarnya sebagai "cuba lagi esok". 
  22. Anda perlu memberitahu lelaki apa yang anda benar-benar inginkan sebelum dia faham itu dengan jelas.
  23. Lelaki benci gay!
  24. Lelaki sayangkan ibu mereka.
  25. Seorang lelaki akan sanggup mengorbankan wang untuk makan semata-mata ingin membelikan anda beberapa kuntum bunga ros.
  26. Seorang lelaki sering terfikir tentang gadis yang suka padanya. Tapi ini tidak bererti bahawa lelaki menyukainya.
  27. Anda tidak akan pernah memahami lelaki kecuali anda dengar cakap dia.
  28. Jika seorang lelaki mengatakan pada anda dia mencintaimu sekali dalam seumur hidup. Dia benar-benar kata begitu.
  29. Hati-hati. Lelaki mampu menyebarkan gosip keseluruh dunia lebih pantas berbanding perempuan.
  30. Perempuan adalah kelemahan lelaki.
  31. Lelaki sangat terbuka tentang diri mereka.
  32. Ada baiknya untuk menguji seorang lelaki terlebih dahulu sebelum anda percaya padanya. Tapi jangan biarkan dia menunggu.
  33. Tidak ada lelaki yang jahat ketika bercinta.
  34. Lelaki benci kalau pakaian mereka menjadi kotor. Meskipun titik kecil.
  35. Lelaki akan benar-benar mengagumi gadis-gadis yang mereka suka meskipun jika mereka tidak secantik mana.
  36. Kawan baik anda, yang menjadikan dia sebagai rujukan bagi teman lelaki anda tentang masalah dengan anda mungkin berakhir dengan teman lelaki anda syok pada dia.
  37. Jika seorang lelaki memberitahu anda tentang masalah , dia hanya perlukan seseorang untuk mendengar dia. Anda tidak perlu memberi nasihat ... 
  38. Sebuah tindakan biasa yang membuktikan bahawa lelaki itu menyukaimu adalah ketika dia menggoda anda.
  39. Seorang lelaki sentiasa ada cara untuk membuat anda tidak rapat dengan lelaki lain.
  40. Lelaki cinta gadis yang menggunakan otak dikepala lebih dari gadis otak di kasut.
  41. Lelaki cuba untuk mencari patung yang gadis ingin namun sayangnya pasti akan memilih yang salah.
  42. Lelaki boleh berbual tentang apa pun.
  43. Lelaki tidak boleh menyimpan rahsia yang perempuan beritahu mereka.
  44. Lelaki berfikir terlalu banyak.
  45. Fantasi lelaki tidak terbatas.
  46. Ketinggian seorang perempuan tidak penting tetapi berat amat penting bagi lelaki.
  47. Lelaki cenderung lebih serius dengan hubungan mereka dan menjadi terlalu cemburu. 
  48. Ketika seorang gadis membuat lelaki menempuh pelbagai halangan selama bercinta, sukar baginya untuk melepaskan gadis itu.
  49. Tidak mudah bagi seorang lelaki untuk melepaskan kekasihnya setelah mereka putus terutama ketika mereka sudah bersama selama 3 tahun atau lebih.
  50. Anda perlu memberitahu lelaki apa yang anda inginkan sebelum bersama dengan lelaki itu.
  51. Seorang lelaki perlu mengalami putus cinta, kerana jika dia terlalu bagus, tidak pernah putus cinta, tidak pernah rasa sakit hati, dia tidak akan matang dan menjadi dewasa.
  52. Ketika didatangi pelbagai kesulitan, lelaki lebih cenderung menyalahkan diri sendiri berbanding menyalahkan kekasihnya. Mereka juga mampu melukai diri sendiri secara fizikal.
  53. Lelaki memiliki semangat yang kuat untuk berubah, tapi mempunyai keazaman yang lemah. 
  54. Lelaki mungkin adalah harimau dalam kumpulan sebaya mereka, tetapi mampu dijinakkan oleh perempuan.
  55. Ketika seorang lelaki berpura-pura menjadi tenang, check adakah dia berpeluh. Anda mungkin akan melihat bahawa dia gugup.
  56. Ketika seorang lelaki mengatakan dia akan tergila-gilakan gadis itu. Dia benar-benar maksudkannya.
  57. Ketika seorang lelaki meminta anda untuk meninggalkan dia sendirian, dia hanya bermaksud, "Jangan pergi dan dengar saya" 
  58. Lelaki tidak benar-benar memiliki kata putus.
  59. Ketika seorang lelaki mencintai anda, dia memberikan yang terbaik dalam dirinya.
  60. Jika seorang lelaki mula berbicara serius, ianya sangat penting!
  61. Jika seorang lelaki terlalu senyap, katakan sesuatu! Mungkin dia ada masalah.
  62. Lelaki percaya bahawa tidak ada cinta pada pandangan pertama, dan kemudian menyedari pada akhirnya bahawa dia salah.
  63. Lelaki suka perempuan yang bersikap keperempuanan.
  64. Lelaki tidak suka perempuan yang suka pukul lelaki 
  65. Seorang lelaki dapat mengetahui apakah gadis itu suka padanya tapi tidak pernah yakin kecuali gadis itu kata kepadanya.
  66. Seorang lelaki akan membuang-buang masa dengan video game dan bola sepak, sama seperti seorang gadis yang terhadap novel dan make-up
  67. Lelaki cinta gadis yang boleh memasak atau membuat kek. .... Amat-amat cinta.
  68. Lelaki suka seperti perempuan yang seperti ibunya. No kidding! ... ... Tetapi hanya bila lelaki itu bersedia
  69. Seorang lelaki mempunyai masalah lebih banyak daripada yang boleh anda lihat dengan mata anda.
  70. Kawan baik teman lelaki anda tahu segalanya tentang dia. Gunakan peluang ini!
  71. Jangan sombong. Lelaki boleh dengan mudah menyerah pada tanda pertama akan putus cinta.
  72. Jangan bias. Cuba mencintai seorang lelaki tanpa prasangka dan anda akan terkejut. :)
  73. Lelaki lebih banyak bercakap daripada perempuan terutama ketika topik tentang perempuan.
  74. Lelaki tidak memahami kenyataan "Get Lost" dengan baik.
  75. Lelaki benar-benar berfikir bahawa perempuan adalah sukar dibaca dan mempunyai keputusan tak terduga tapi masih menyayangi mereka.
  76. Lelaki tidak peduli tentang bagaimana berkilau kasut mereka tidak seperti perempuan.
  77. Lelaki cenderung membuat tanggapan yang tidak benar terhadap perempuan bahawa semua perempuan itu sama, dan mereka akan menyedari bahawa mereka salah.
  78. Setiap lelaki boleh menangani semua masalah-masalahnya oleh dirinya sendiri. Tetapi dia terlalu keras kepala untuk menghadapinya.
  79. Lelaki merasa begitu keberatan ketika seorang gadis bersumpah.
  80. Titik kelemahan lelaki berada pada lutut.
  81. Ketika suatu masalah mula timbul, seorang lelaki biasanya membuat dirinya nampak cool tapi masih memikirkan cara mengatasinya.
  82. Ketika seorang lelaki memandangmu, dalam kepala dia hanya ada 2 perkara. Mengutuk atau syokkan kamu.
  83. Apabila anda menangkap teman lelaki anda curang dan dia meminta peluang kedua, berikan kepadanya. Tapi ketika anda menangkap dia lagi dan dia meminta peluang lain, tinggalkan saja. Dia tidak serius dengan anda.
  84. Jika seorang lelaki membenarkan anda memutuskan perhubungan, ini bermakna dia benar-benar mencintai anda.
  85. Jika anda mempunyai teman lelaki, dan kawan teman lelaki anda selalu menjeling anda, itu jelas menunjukkan bahawa dia cemburu setiap kali anda dengan kekasih anda, dan dia lebih cintakan anda lebih daripada teman lelaki anda.
  86. Lelaki belajar dari pengalaman bukan dari novel cinta yang perempuan baca dan mengambil sebagai asas pengalaman mereka.
  87. Anda boleh mengetahui adakah seorang lelaki benar-benar terluka atau sakit ketika dia menangis di depan anda!
  88. Jika seorang lelaki tiba-tiba meminta anda untuk dating, tanyakan dulu mengapa.
  89. Ketika seorang lelaki kata dia tidak boleh tidur jika dia tidak mendengar suara anda meskipun hanya untuk satu malam, letak telefon. Dia juga kata begitu untuk gadis lain. Dia hanya ingin mengurat anda dan kadang-kadang hanya untuk permainkan anda.
  90. Anda benar-benar boleh mengatakan bahawa seorang lelaki memiliki niat yang baik jika anda melihat dia bersembahyang ketika keluar dating.
  91. Lelaki tidak akan mencari nasihat dari seorang lelaki melainkan dari seorang gadis.
  92. Perempuan dibenarkan untuk menyentuh hal-hal melibatkan diri lelaki. 'Tetapi bukan pada rambut mereka!'
  93. Jika seorang lelaki kata kamu cantik,lelaki itu suka anda.
  94. Lelaki benci perempuan yang gedik.
  95. Lelaki mencintaimu lebih dari kau mencintai dia JIKA dia serius dalam hubungan anda.
  96. Lelaki cair ketika gadis menyentuh tangan-tangan mereka ...

Sabda Rasulullah s.a.w :

Akhlak yg buruk merosakkan amal seperti cuka merosakkan madu ~

Sebagai PERMATA Minda


Siapa yg byk bicara,byk pula salahnya.. Siapa yg byk salah maka akan hilanglah harga dirinya... Siapa yg hilang harga dirinya bererti dia tidak warak dan orang yang tidak warak itu.. HATINYA MATI..

Kerana MULUT badan BINASA ~

kat miri now , happen seorg gadis megah yg baru berusia 15 tahun menceritakan kpd kawan nya yg dia pernah berkali2 terlanjur dgn kekasih dan bekas kekasih... Eeee,malunyer saye.. Hal demikian menyebabkan ibubapa nya sendiri mengetahui dengan mendengar khabar angin... Bodoh kan?/ :(